Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, відповідно до ст. 245 КУпАП, є: своєчасне, всебічне, повне та об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
Згідно ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Як вбачається із ст. 24 КУпАП, за вчинення адміністративних правопорушень можуть застосовуватись такі адміністративні стягнення: 1) попередження; 2) штраф; 2-1) штрафні бали; 3) оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення; 4) конфіскація: предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення; грошей, одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення; 5) позбавлення спеціального права, наданого даному громадянинові (права керування транспортними засобами, права полювання); позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю; 5-1) громадські роботи; 6) виправні роботи; 7) адміністративний арешт; 8) арешт з утриманням на гауптвахті.
Протягом періоду з 01 січня 2016 року по 30 грудня 2016 року надійшло 222 адміністративні справи про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 130 КУпАП.
З них: накладено адміністративне стягнення у виді штрафу - 103 справи; накладено адміністративне стягнення у виді позбавленням права керування транспортними засобами - 19 справ; накладено адміністративне стягнення у виді штрафу з позбавленням права керування транспортними засобами - 55 справ; направлено для розгляду за підсудністю - 16; повернуто для належного оформлення та усунення недоліків - 7 справ; закрито провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності у зв’язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення - 8 справ; закрито у зв’язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення в діях - 8 справ; адміністративний арешт - 1; усне зауваження - 1; звільнено від адміністративної відповідальності. Матеріали справи передано на розгляд трудового колективу для вирішення питання про застосування заходу громадського впливу - 3 справи; перебували на розгляді, рішення не прийняте - 2 справи.
В цілому, розглядаючи та вирішуючи справи зазначеної категорії, Галицький районний суд м.Львова досліджує питання щодо компетентності органу (посадової особи) розглядати конкретну справу та застосовувати той чи інший захід стягнення. Під час розгляду справ встановлює наявність у діях особи, яку притягнено до адміністративної відповідальності, складу адміністративного правопорушення, тобто об’єкта, суб’єкта, об’єктивної та суб’єктивної сторони. Враховує, що обов’язковим є наявність вини особи в здійсненні адміністративного правопорушення.
З цією метою Галицький районний суд перевіряє законність та обґрунтованість складення протоколу, постанови та досліджує, чи було дотримано порядок притягнення особи до адміністративної відповідальності, чи не пропущено строки, встановлені для розгляду справи та накладення адміністративного стягнення, чи виконано вимоги закону щодо обов’язкової присутності особи при розгляді її справи та своєчасного повідомлення цієї особи про місце та дату розгляду справи.